Thursday, July 11, 2019

Cadar Baru beli kat Bandar Nilai


Kain cadar ni beli Bandar Nilai harga RM15.00 semeter. 
Tapi aku tak ingat berapa meter aku beli..

Sebab apa lupa? sebab resit pon da ilang..
Sebab apa ilang? sebab suka buang2..

hahaha







Cadar baru..  wangi dan cantik..
nanti nak beli kain cadar lagi..

Friday, May 24, 2019

Baju syawal anakanda 1440 H

Baju raya tahun ni.. Insya Allah nak pakai raya pertama nanti.
Kain beli 2 meter kat Jakel.
 1 Meter RM15.00.

Sampin aku jahit guna sampin baba Zayyad 2 tahun lepas.
Ada perca sikit, aku jahit pulak tengkolok untuk Zayyad.


Tara.. ni lah tengkolok yang Zayyad pakai.


Baju Syawal 1441 H untuk aku.. yey..


Baju dari kedai Shirly lagi..
Setiap kain aku beli 2 meter. Total ni semua 6 meter..








Avengers nak raya jugak



Kain ni aku beli dari Shirly, pre order yang total 10 meter ni.
Ni aku beli cuma 1 meter je. 

Untuk di pakai di hai raya ke-2 atau raya ke-3.

Buat baju untuk Zayyad 5 tahun dan anak buah aku, Harith 11 tahun.

Zayyad

Harith

Avengers nak beraya...

Sampin Pelikat


Aku beli 2 kain pelikat kat Jakel minggu lepas untuk jahit sampin anak-anak buah aku.
Harga kain pelikat ni RM10.00 sehelai.



Amirul

Ashraf punya.. tapi dah tukar  bagi ke Zayyad. 
Sebab Zayyad tak pakai sampin Upin Ipin ada Mei Mei.
Macam-macam kan anak aku...


Arif

Ni semuanya..

Upin Ipin dan kawan-kawan


Kali ni aku jahit guna kain baru dari Shirly.. Kain pre-order 1 meter RM20.00 kalau dah sampai kedai, harga jualan RM25.00 untuk 1 meter.

Kali ni aku beli untuk pre-order total RM200 untuk 10 meter.

Okeh.. ni kain pertama yang aku jahit. 
Upin Ipin beli 1 meter je.

Dapat jahit untuk tengkolok dan sampin saiz budak 5 tahun.

Tengkolok Upin Ipin.

Pandangan pelbagai sisi.



Ini sampin Upin Ipin dan kawan-kawan. Aku nak buat untuk Zayyad sebenarnya, Tapi Zayyad cakap ada gambar MeiMei perempuan, nanti kawan kat sekolah ejek.

Ek eleh... entah-entah Zayyad yang suka ejek orang.


Seluar Upin Ipin.

Baju Upin Ipin.



Banyak jugak dapat walaupun cuma guna 1 meter.
Fabrik kain sedap macam kain jersi.

Perca jadi Seluar yang HEBAT

Semua ni kain perca yang aku dah jahit dari baju dan seluar anak aku, Zayyad.
Ada lebih perca yang agak besar, aku cantum-cantum buar seluar untuk anak buah aku.










Untuk Amir 11 tahun, Arif 10 tahun, dan Ashraf 5 tahun sama umur dengan Zayyad.

Cadar Baru beli kat Bandar Nilai

Kain cadar ni beli Bandar Nilai harga RM15.00 semeter.  Tapi aku tak ingat berapa meter aku beli.. Sebab apa lupa? sebab resit pon...