Thursday, August 23, 2012

Baju Melayu Junior

Tahun ni jugak NANA dah jahit baju melayu untuk kanak-kanak 5 pasang. 3 pasang untuk anak Leha, 1 pasang untuk anak Mijah, dan 1 pasang untuk anak Zura, member opis. Leha dan Mijah ni adik NANA. Cheh~ sibuk jahit untuk anak orang jer, bila nak jahit untuk anak sendiri? Aiseh.. anak tekak jer ada wat masa ni.. hehehe..

Baju sebelah kanan tu, baju anak Zura. NANA jahit baju ni ikut contoh baju raya Harith yang NANA jahit tahun lepas. Saiz baju ni untuk baby lelaki umur bawah 1 tahun.

Yang ini baju anak Leha, yang atas sekali baju Aidil 6 tahun, pastu baju Amirul 4 tahun dan bawah sekali baju Che' Mat bawah 1 tahun.


Yang ini pulak baju anak Mijah. Yang atas sekali baju kurung Izzati 5 tahun, (NANA jahit baju je, sebab kain tahun lepas leh pakai lagi, hehe) pastu baju Harith 2 tahun dan bawah sekali baju Baby Yani yang bawah 5 bulan kot. 

Ini baju raya Mijah.


Sebenarnya NANA dah jahit baju kurung Kok Lin, Leha, Aisyah, Nabilah dan NANA sendiri. Baju jubah Akif pon ada, tapi semua ni tak sempat nak tangkap gambarnya. Penat sangat bertungkus-lumus jahit bulan puasa hari tu. Nanti ada masa NANA ambek gambar dorang dan upload dalam blog ni.



No comments:

Post a Comment