Sunday, November 18, 2018

Kamen Rider Belt

Semalam aku offer Zayyad, " Nak tak mama buat tali pinggang Kamen Rider?"
Gembira betul Zayyad, siap tolong aku lagi.
Baik betul dia bila mama buatkan mainan untuk dia. Hahaha..

"Mama, buatkan cincin kuasa Api dengan kuasa Air boleh tak?"
"Boleh Zayyad, ni mama buatkan cincin Z untuk Zayyad"
Yey.... 👦💖💖💖


"Silakan.."
"Masa untuk berubah.. berubah..."
Ni dialog Zayyad dok ulang-ulang banyak kali. Seronok dia guna dialog cerita Kamen Rider.

Alhamdulillah, Jimat lagi.
Sebenarnya aku buat hadiah  belt dan cincin Kamen Rider untuk Zayyad sebab Zayyad behave sangat masa jalan-jalan pergi IOI Mall kelmarin. 

Kami masuk kedai mainan patung, mahal sangat harganya.
Zayyad minta, " Mama nak beli ni bole?"
Aku cakap, "Zayyad tengok jelah, mahal sangat ni."
Zayyad tengok-tengok je. Paham betul dia.

Aduh.. Terharu aku.
Masa dalam IOI Mall tu, aku nak bawak Zayyad pergi playground kat tepi Ice-skating tu. Sebelum tu aku bisik kat Zayyad, "Kalau harga mahal, kita tak payah masuk tau sebab mama tak cukup duit, kalau tak mahal kita masuk."
Bila sampai kat kaunter, perghhh.. RM55 sekali masuk untuk kids, bapak mahal. Aku bagitau Zayyad, "Ala.. mahal la Zayyad, tak jadi ye Zayyad"
Zayyad paham, tak marah pon kat aku. 

Sedih aku tak dapat bagi Zayyad masuk. Tapi aku syukur sebab anak aku paham, tak ngamuk kat situ.

Pastu kami pusing-pusing dalam Mall tu, ada kedai Minion.  Zayyad pegang pencil case minion kat kedai tu. "Mama, nak beli ni boleh?"
Aku geleng, "Tak boleh sayang, mahal tu"
Zayyad tengok je.. Aduh sedih terharu aku.
Kalau mama banyak duit, kalau barang tak mahal, mama beli je..
Anak aku paham, Alhamdulillah.. Masih behave. Good boy mama :)

Ya Allah, kenapa barang-barang mahal kat situ? Aku tengok macam oarang-orang kaya je yang datang Mall tu. Macam aku ni tahap miskin gaban. Adoi, berapalah gaji mak bapak budak-budak tu. Selamber je beli untuk anak-anak dorang.

Sebelum balik tu, aku belanja Zayyad donut Big Apple 2 ketul. Bahagia diaa makan. Aku lebih bahagia sebab anak aku paham tak merengek bila tak dapat main mainan mahal.

Bagus perangai Zayyad, dapat jalan keluar dari Mall pon dah Bahagia. Insya Allah jadi anak soleh mama baba dari dunia akhirat ye sayang. 💝💝💝


No comments:

Post a Comment