Monday, December 19, 2022

Batik Viral yang Murah dan Cantik

 


Ni antara kain batik viral yang aku beli di Shoppe.. Murah je.. Average 1 dalam RM 5.00
Untuk jahit baju kurung aku sepasang perlukan 2 helai kain batik = RM 10.00 saja.
Untuk saiz macam ibunda, mak saiz XXL perlukan 3 helai =RM 15.00

Setakat ni untuk baju aku dah 8 pasang aku jahit.. 
Untuk mak dah 3 pasang baju kurung..

Jimat btol rasa.. 




Baju pertama mak yan aku jahit.. Alhamdulillah muat dan selesa mak pakai.
Aku jahit agak-agak je.. tak amek ukuran  mak dan tak ada contoh baju pon.. 

Ni baju aku.. tunjuk lengan baju je.. yeyeh da pandai jahit ropol-ropol yang cuff lengan.


Ayu kan aku.. haha.. da jadi baju, cantik dan selesa..
Walaupun pakai kain murah cost dalam RM 10.00 untuk sepasang, tapi puas hati sangat.

Kain walaupun tak  macam kain  english @ japanese cotton yang harga RM 15.00 semeter kat kedai tu.. tak kisahla.. yang penting pakai tak lekat badan macam kain licin.. sebab batik viral ni fabrik macam cotton je.. cuma gred rendah la..
tapi... warna dan corak memang cantik dan memikat..
kalau lusuh, beli lagi dan jahit.. tak ada hal..
hahaha..




No comments:

Post a Comment